Farby jachtowe jak sama nazwa wskazuje służą do zabezpieczenia na ciężkie warunki atmosferyczne (woda słodka i słona oraz słońce) jachtów wykonanych z różnych komponentów (laminat, stal, aluminium, drewno), ale także na nadanie im ładnego i estetycznego wyglądu. Farby jachtowe Oliva doskonale wywiązują się z tych zadań. Sprawdziły się już na niejednym jachcie czy łódce w różnych zakątkach Polski jak i świata.
produkty jachty z laminatu jachty ze stali jachty z drewna
Przedstawiamy Państwu farby jachtowe Oliva, które posiadamy w swojej ofercie.
ANTIFOULING VSE farba winylowa nawierzchniowa przeciwporostowa, tiksotropowa, bezcynowa, zawierająca związki nieorganiczne oraz biocydy organiczne. Powłoka dobrze przyczepna do podłoża, elastyczna, odporna na działanie wody i atmosfery morskiej oraz środowisko zasadowe powstające wokół anod przy stosowaniu ochrony katodowej konstrukcji. Powłoka farby zmniejsza opory hydrodynamiczne statku w wyniku redukcji mikroszorstkości powierzchni podczas eksploatacji. Powłoka przy bezpośrednim kontakcie z podłożem stalowym powoduje korozję wżerową.
Do ostatecznego malowania:
− podwodnych części jachtów eksploatowanych w wodach słonych i słodkich,
− podwodnych części konstrukcji hydrotechnicznych.
Kolory: biały papirus, czerwony tlenkowy, niebieski, granatowy.
BOSMAN 1 szpachlówka epoksydowa bezrozpuszczalnikowa, tiksotropowa, dwuskładnikowa: składnik I o symbolu 7433-564-010, składnik II o symbolu 7433-564-000. Może być nakładana w grubych warstwach ok. 4 mm. Po całkowitym utwardzeniu odporna jest na wodę . Do wyrównywania powierzchni betonowych, ceramicznych, żeliwnych i stalowych oraz laminatów epoksydowo- i poliestrowo-szklanych. Kolor biała.
EPINOX BOSMAN 77 farba epoksydowa do gruntowania, pigmentowana pigmentem płatkowym, grubopowłokowa, tiksotropowa, utwardzająca si w niskich temperaturach (od –100C), dwuskładnikowa: składnik I o symbolu 7423-177-XX0, składnik II o symbolu 8222-177-000. Powłoka z półpołyskiem, elastyczna, twarda i odporna na działanie niszczących czynników mechanicznych. Powłoka odporna na działanie wody, roztworów soli i alkaliów, ropy naftowej, oleju opałowego, napędowego i silnikowego, benzyny oraz niektórych rozpuszczalników organicznych. Powłoka odporna na działanie czynników występujących przy ochronie katodowej konstrukcji. Pod wpływem promieniowania słonecznego odcień powłoki może ulec zmianie
• Do renowacji jachtów z laminatu w celu zapobiegania zjawisku osmozy.
• Do zabezpieczania antykorozyjnego kadłubów jachtów stalowych i aluminiowych.
• Do samodzielnego wymalowania powierzchni wewnętrznych zbiorników (np. zęzowych). Jako międzywarstwa w systemach malarskich epoksydowych lub epoksydowo-poliuretanowych.
Kolory: szary jasny, czerwony tlenkowy.
EPIRUST ALU-STEEL PRIMER 2002 farba epoksydowa do gruntowania, modyfikowana, szybkoschnąca, utwardzana adduktem aminy, dwuskładnikowa: składnik I o symbolu 7429-161- XX0, składnik II o symbolu 8222-161-000. Farba może być nakładana na wilgotne i gorzej przygotowane podłoża. Farba charakteryzuje się bardzo szybkim utwardzaniem równie w temperaturach ujemnych. Przy dużej reaktywności farba posiada stosunkowo długi czas życia. Farba jest niewrażliwa na wilgoć w czasie utwardzania. Po osiągnięciu 3 stopnia wyschnięcia (na dotyk) powłoka farby staje się odporna na okresowe działanie wody (kondensacja, lekki deszcz). Powłoka bardzo dobrze przyczepna do podłoża, wytrzymała mechanicznie i elastyczna. Powłoka odporna na działanie warunków atmosferycznych, wody, wody morskiej, roztworów zasad i soli, benzyn, oleju napędowego i silnikowego oraz niektórych rozpuszczalników organicznych. Powłoka odporna na działanie czynników występujących przy ochronie katodowej konstrukcji. Do gruntowania kadłubów i elementów wyposażenia ze stali, aluminium i żeliwa. Kolory: szary srebrny, czerwony tlenkowy.
HELO YACHT lakier do łodzi jest wyrobem uretanowo-alkidowym. Jest wytrzymały i szybko schnie. Wykończenie: połysk. HELO YACHT zapewnia doskonała odporność na warunki atmosferyczne i wodę. Powłoka lakieru zachowuje wysoki połysk, nie pęka i nie degraduje się. Lakier zawiera filtr promieni UV w efekcie czego, powłoka praktycznie nie żółknie, nawet w wodzie morskiej. Chroni drewniane elementy przed szarzeniem i pękaniem. Powłoka lakieru jest twarda i jednocześnie elastyczna, dzięki czemu jest ona odporna na ścieranie i uderzenia. Powłoka nie niszczy się pod wpływem detergentów, tłuszczy i oleju. Przykładami użycia lakieru są: jachty, meble drewniane i inne wyroby stolarskie, wymagające trwałej powłoki lakierowej.
UNIWIN OPTIMAL farba przeciwkorozyjna winylowa, cienkowarstwowa. Powłoka bardzo dobrze przyczepna do podłoża stalowego, wytrzymała mechanicznie i elastyczna.
• jako warstwa poprawiająca przyczepność pomiędzy farbami z linii BOSMAN, a powłoką farby ANTIFOULING VSE wydłużając wymywanie i tym samym ochronę przed porastaniem.
• jako warstwa poprawiająca przyczepność farby ANTIFOULING VSE do powierzchni laminatu wydłużając wymywanie i tym samym ochronę przed porastaniem.
Kolor: popielaty
TEKNODUR 0290 jest dwuskładnikową, poliuretanową farbą nawierzchniową. Utwardzaczem jest alifatyczna żywica izocyjanianowa. ZASTOSOWANIE Przeznaczony do stosowania jako powłoka nawierzchniowa w poliuretanowych systemach powłokowych TEKNODUR na stal i inne metale. Specjalnie zalecany do malowania pojazdów i innego wyposażenia transportowego. WŁAŚCIWOŚCI TEKNODUR 0290 tworzy powłokę o wysokim połysku, odporną na promieniowanie UV, czynniki mechaniczne i warunki atmosferyczne. Zalecane jest użycie lakieru poliuretanowego TEKNODUR 0290 jako warstwy nawierzchniowej, jeżeli wymagane są znakomity połysk i trwałość koloru.
Farby jachtowe – łodzie z laminatu
Malowanie części podwodnej
Malowanie części nadwodnej
Farby jachtowe – łodzie ze stali i aluminium
Farby jachtowe – łodzie drewniane